Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Uppbyggd av tavlor ...

Av Linda - 9 juli 2009 20:13

Att vara närvarande i nuet är en väg in i ljuset. Men hur är man närvarande i nuet om det finns ett "då" som skurit som en knivsegg in i lagren av det jag trodde var jag, och format något som blev ett är efter ett sår som jag inte ens mindes? Ett sår som säger att kärlek kan inte existera utan outsäglig smärta och död.


Så mycket jag förstår efter att ha kommit i kontakt med det. Så många val jag gjort i livet som är grundade på att kärlek och smärta hör ihop. Utan att vara medveten om det. 


Det transformeras genom att jag förlåter det som skedde, mig själv, alla inblandade och Gud. Då blir det o - gjort. Och kärleken blir fri precis som den alltid varit. Jag blir fri.


Kärlek är bara kärlek. En dimension att leva i. 

 



 
 
Ingen bild

Manne

27 juli 2009 20:28

Förlåta Gud??

 
Ingen bild

Alexandra

29 juli 2009 00:29

javisst. Men först var jag tvungen att inse hur besviken och ledsen jag varit. Och hur ont det gjort. Fruktansvärt ont. Hur mycket jag faktiskt stängt av hjärtat utan att ha en aning om det, allt för att inte känna smärtan. Att förlåta Gud är att förlåta mig själv och existensen samtidigt.

 
Ingen bild

Manne

30 juli 2009 21:50

Hjälper inte.
Känns väldigt underligt att förlåta någon som jag tror inte gjort mig ont...och det låter helt främmande i mina öron.
Det är väl ändå inte Guds fel att du stängt av hjärtat?
Om något känns orätt, tror jag inte att det inte kommer ifrån Gud. Om jag uppfattar det så, får jag jobba med att förlika mig med det som sker och ha förtröstan i att Gud inte vill mig ont. Är det _det_ du menar??
I förlängningen kan ju att förlåta sig själv kanske ses som att förlåta Gud, men vi är inte och kommer aldrig, aldrig att kunna vara lika med Gud och existensen...ser jag det som.
Även om vi är skapade, lever och existerar tack vare och genom Gud....
Tänker jag:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards