Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda - 24 augusti 2011 21:33

glad! Bara så glad över att leva och av att njuta av livet och alla dess överraskningar.


Yogi Bahjan har sagt många kloka saker. Här är en sak jag fastnat för ...


"There is one problem with your "I am in love with so - and - so". When you say that, I hear it loud and clear and know that you are miserable. It is a sign of your misery; it is a sign of your loneliness. I don´t belive that woman needs to fall in love with anybody. She doesn´t need to fall at all. "


Det är bra. Men det bästa är att det inte bara är en intellektuell idé, utan helt klockrent sant. Det betyder bara att kärleken ÄR. Jag är kärlek.


Hurra!

Av Linda - 21 augusti 2011 00:04

när man tror att det är så här livet kommer att se ut tills det tar slut, tar det en ny vändning ...


Det enda man kan vara säker på är att allting förändras.

Av Linda - 7 augusti 2011 12:14

vad det är lätt att gå in i den ansvarslösa tolkningen av världen som handlar om att   " dom är så dumma!!!"


Vad är det som ska till för att människor ska använda sitt sunda förnuft, inte till att döma ut hela folkgrupper, utan till att se till att saker och ting fungerar? Och då menar jag alla, de som flyttar till ett nytt land och de som tar emot dem.


Jag tänker på det som hände i London inatt med en man som blev ihjälskjuten av polisen. Vem tittar på helhetsperspektivet? Vem ser vad konskvenserna är av ett visst handlande? Det gäller att förstå mer än bara det omedelbara.


Hela det rasistiska tänkandet går ut på att det finns ett vi och ett de. Men gör det verkligen det?


För mig handlar det om att fatta att allt jag gör återspeglar sig i världen. Jag har ansvar för mina handlingar, mina tankar och mina känslor. Alltid. Och alla mina negativa reaktioner, aktioner påverkar min omvärld. Liksom det positiva jag gör, tänker och känner.


Det finns inga "vi" och "de" även om det ser ut så. Det finns bara vi och vår jord. Det finns inga "dumma" och "snälla", det finns bara människor som lider mer och dom som lider mindre eller inte alls. Ska vi plana ut de skillnaderna kan vi inte slå ner lidandet, eller förskjuta det, det skapar bara mer lidande.


Är inte det livet går ut på? Att minska lidandet och öka kärleken?

Ovido - Quiz & Flashcards