Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Jag är så

Av Linda - 24 augusti 2011 21:33

glad! Bara så glad över att leva och av att njuta av livet och alla dess överraskningar.


Yogi Bahjan har sagt många kloka saker. Här är en sak jag fastnat för ...


"There is one problem with your "I am in love with so - and - so". When you say that, I hear it loud and clear and know that you are miserable. It is a sign of your misery; it is a sign of your loneliness. I don´t belive that woman needs to fall in love with anybody. She doesn´t need to fall at all. "


Det är bra. Men det bästa är att det inte bara är en intellektuell idé, utan helt klockrent sant. Det betyder bara att kärleken ÄR. Jag är kärlek.


Hurra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards