Alla inlägg under december 2010

Av Linda - 30 december 2010 13:36

vi gör upp planer och tror att vi vet hur allt ska bli ...


Vilken sekund som helst ändras allt och någon försvinner från den här världen. Vi är handfallna. Och det finns ingenting vi kan göra åt det, mer än att sakna och acceptera. Sakna och acceptera.


Jag har en dotter som ser döden som ett sätt att komma ur en puppa och förvandlas till det vi verkligen är; fjärilar, med ofattbar lyskraft och visdom.


Det är en vacker bild.

Av Linda - 21 december 2010 22:46

är det julafton. Sedan kommer några sköna, lediga, lata dagar. Hösten har gått i en rasande fart, mycket jobb, många aktiviteter. Men hur roligt det än har varit så behövs det en utandning, en landning i stillhet. Det ska bli så skönt!!! Tid att måla. Tid att meditera mera. Tid att åka skidor. Yes!

Av Linda - 12 december 2010 18:25

med mitt inre öga

syns ljusen i alla i rummet


som stjärnor i mörkret

som ljus från bortom


och skingrar illusionen

som binder mig till bilden


av det som syns här och nu

med mina yttre ögon


med mitt inre klarseende

finns ingen skillnad


mellan människorna

och allt skapat


mellan människorna

och det gudomliga


jag söker vilan

i kunskapen


stillheten

i rörelsen


ljuset

i vissheten


jag söker

bortom

mig själv


jag dyker in i

känslan

och förbi

Ovido - Quiz & Flashcards