Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Vördnad

Av Linda - 24 februari 2010 23:13

Vördnad är ett vackert ord. Det fyller mig med stillhet och förundran. Ordet får mig att bli uppmärksam och lyhörd för det finstilta i naturen ... och i livet. Det får mig att se mig omkring på ett nytt sätt.


Vördnad hjälper mig att uppskatta långsamheten. Njutandet i stunden. Ljuset i en annan människas ögon.


Vördnad tänder ljuset i hjärtat.


 
 
Ingen bild

Tinntinn

7 mars 2010 21:41

Ah, du finns kvar! Härligt! Det var jag som satt uppe en hel natt i september 2008 och sträckläste din amasonberättelse. Sen kraschade datorn och bokmärket till din blogg var borta... Tills nu, när jag av någon outgrundlig slump rensade gamla dokument och hittade en länk jag inte kände igen. Så, här är jag nu, och här är du. Det var inte lika mycket att plöja igenom den här gången :-) men jag är glad att du fortfarande skriver! Amasonberättelsen ser jag fram emot att läsa om en annan natt. Allt gott, T

 
Ingen bild

Alexandra

8 mars 2010 14:53

Av någon anledning kommer inte din kommentar hit, trots att jag har godkänt den ett antal gånger. Det var i alla fall roligt att du dök upp igen! :-))
Undrade så vem du var som blev så intresserad av amasonberättelsen ... Och vad den gav dig för tankar. Men borta var du. Tänkte att om det så bara var en person i hela Sverige som blev inspirerad av den så vore det kul.

Om du någon gång vill skriva utan att jag lägger ut kommentaren så är det bara att skriva det högst upp, "lägg inte ut".

Annars är jag inte här så mycket. Livet har förändrats flera gånger de sista åren. Har varken så mycket tid eller tycker att jag har så mycket att säga. Men har ändå inte helt velat stänga ner. Ifall, ifall ... Ibland trycker det på och då kommer ett helt sjok.

Lev väl! Skriv gärna :-)

 
Ingen bild

Alexandra

8 mars 2010 14:54

Plötsligt förstod jag vad jag gjorde för fel, man skulle ju markera kommentaren innan den godkändes!

 
Ingen bild

Tinntinn

9 mars 2010 21:35

Kul att du minns mig! Vem jag är? Stor fråga... Litet svar: Tänker, söker, finner. Jag fastnade för din berättelse för att jag känner igen mig. Både i att få berättelser till mig och i kvinnoperspektivet, och i själva historien. Den borde bli utgiven. Apropå "mycket att säga": det behövs inte så många ord om de är de rätta :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards