Direktlänk till inlägg 28 september 2007

Long time ....

Av Linda - 28 september 2007 12:35

Ja, livet består av olika faser. Det ena inte mindre värt än det andra. Att bygga upp en ny jobbverksamhet och samtidigt vara i en ny relation kräver både tid och utrymme. Så bloggen är inte högprioriterad. Men inte bortglömd!


Det är stor skillnad att vara i en relation där båda fokuserar på att allt är som det ska vara, och att vara i en relation där en eller båda grottar i eländes elände. Egentligen är det väl bara fantasier alltihop, men vilken skillnad det gör!


Apropå faderskapets inlägg tidigare så har jag tänkt att det kanske snarare handlar om tes, antites och syntes.


Från att ha varit nästan omänskligt intresserade av kunskap och expertis (i motsats till vanlig mänsklighet) så har det just nu slagit över till överdrivet intresse för glamour och ytlighet (på ett högst mänskligt plan) och förhoppningen är väl att det kommer att förändras till djupare insikter om att människan är mer än både torra kunskaper och ytliga drifter, utan har ett djup och en eftertanke där allt ryms men inget behöver ta över. 


Kanske?


Är ensam hemma nu. Det var längesedan sist. Minns knappt hur det var. Det är lugnt och skönt. Snart kommer barnen att flytta hit heltid. Då blir det på ett nytt sätt igen.


Gott att sitta här och skriva igen. Kanske blir det fler gånger nu när jag smakat på det.


Hoppas ni har det bra, alla där ute ... inte bara dom jag "känner" även om det är er jag tänker på i första hand.


Å nu ... iväg! 

 
 
Ingen bild

Manne

29 september 2007 17:21

Alltså, var sak har sin tid och är det inte det som är så fascinerande, att det går att komma ikapp lite när man varit borta ett tag.
Och så har man massor av nya funderingar och vinklar som man kanske vill delge sina vänner.

Här och när, då det passar.

Ha det gottast!!

Kram!

 
Ingen bild

Alexandra

30 september 2007 20:39

Du har så rätt, kära Manne! Snart ska jag ge mig tid att titta in till alla jag inte har sett på så länge ... kram till dig oxå!!!

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

2 oktober 2007 12:11

Hej min vän!
Gott att se dig här igen.
Tänker på dig ofta och hoppas att det går bra för dig med allt nytt i livet.

Kram

http://frufundersam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards