Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan

att känna jaget bortom känslan


Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått

år som format och skapat det

jag kanske en gång trodde var jag


Men jaget är upplöst i trygg förvissning om

att det bortom bortom

finns något som är mer jag än något annat ...

och där existerar jag inte alls


Så skådar jag makrokosmos och ser mikrokosmos


Så sträcker jag mig in i väven ner i det oändligt lilla

för att nå det allra största


Och så förändras bilden jag trodde var sann

bara för att jag vägrar låta mig förföras av illusionen

och håller mina ögon, mina sinnen

öppna.


Det förändras i oändlighet till oändlighet

Samtidigt handlar jag vatten och bröd

i kärlek

Det håller illusionen vid lig så jag slipper släppa

det jag vet inte finns

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards