Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Linda - 30 maj 2010 18:21

som människa består ofta av olika typer av draman. Känslor, tankar och föreställningar, på gott och ont, sätter krokben för Varandet.


Just nu är mitt liv utan drama. Det är så skönt ...


Och det är en möjlighet att utforska det som jag så länge har velat utforska; hur läker jag mitt inre barn, hur helar jag mitt hjärta från den smärta som följt mig så länge jag kan minnas. Faktiskt väldigt konkret.


Älska din nästa såsom dig själv. Ett vackert uttalande. Som innebär att för att älska sin nästa i sann kärlek så behöver man älska sig själv på den allra djupaste nivån. Förbi allt ytligt, förbi allt materiellt, förbi all smärta, förbi allt som kan kallas "jag".


Det är ingen dålig utmaning. Vårt självförakt är kanske den största miljöförstöringen. Utan det gjorde vi ingenting som kunde skada någon eller något.



Ovido - Quiz & Flashcards