Direktlänk till inlägg 5 augusti 2007

Sommar,

Av Linda - 5 augusti 2007 23:41

semester, jobb, ny relation ... allt tar sin tid. Vart tar tiden till att skriva vägen?


Har just haft ett möte med min allergi mot hotfulla, dominerande män. Inte för att min nya vän är sådan, utan för att han genom att reagera på sitt sätt väckte en rädsla hos mig som jag inte behövt möta på länge.


Puh!


Det är tur att vi har talat med varandra så mycket om så mycket innan sådant här händer. Det gör att jag kan komma ihåg att han vill mig väl, och om jag inte tror det, så beror det på mina egna inre spöken. Hela tiden tillbaka till att allt är som det ska vara och att jag vet att jag är djupt älskad.


På samma sätt utmanas han i sina gamla tavlor av mig, och får påminna sig om att också jag vill honom väl och aldrig skulle skada honom.


Ibland kan jag tänka att det är inte förrän prinsen och prinsessan i sagorna har fått varandra som det verkliga äventyret börjar. Det är då det ska fungera, allt det där som fram tills dess bara varit en dröm och en längtan. Jag är glad att jag mött en man som vågar stå kvar i kärlek när det stormar.



 
 
Ingen bild

Manne

6 augusti 2007 09:09

Jadu, håll hårt i den mannen!

Jag har nyligen bevisat för en vän att jag inte klarade av att stå i kärleken. Och då menade jag den till en vän. Det blev för mycket att bära och det brast.

Blir glad över att läsa att du har fullt i ditt liv, kanske det kommer tider då du kan skriva och kanske då du måste det.

Njut.
Mitt enklaste råd just nu.

För att våga stå kvar i kärleken och se igenom och förstå. Det kräver att man känner sig själv, kan stå rak och att man vågar ställa krav iform av att våga möta...

Tack för dina ord....
Kram!

 
Ingen bild

Alexandra

6 augusti 2007 14:44

Tack själv,käraste Manne! Det är så lätt att kasta ur sig att det inte är så enkelt att göra "rätt" alltid, men då kommer en liten envis röst inom mig som säger att det är enklare än jag tror! Och jag är fascinerad av det perspektivet ... tänk om det faktiskt är enkelt ... hur skulle livet då se ut ...? Att du inte klarade av att stå kvar den här gången kanske var precis rätt för er båda just nu. Det har säkert gett den erfarenhet ni båda behövde. Kan det vara så?
kram

 
Ingen bild

Manne

8 augusti 2007 12:40

Jo, jag vill tro att det egenltigen är rätt enkelt och att det går att se kärleken som ett hav att bada i.
Men att få ihop det med verkligheten som jag lever i, med den partner jag har, det går inte, inte nu vill jag tro.

Att jag inte klarade att stå kvar orsakade smärta i både mitt och vännens hjärta. Långt bortom det sårade.
Och kanske var det så att vi har fått erfarenhet ut av det, men jag kan inte se att den skulle vara god....jag vet inte. Har inte fått tillräckligt med distans till det än kanske.

...

 
Ingen bild

Alexandra

8 augusti 2007 23:31

Har länge undrat ... gör den relation du lever att du upplever att du måste förneka dig själv?

I så fall är det inte lätt att känna att något är enkelt. Att älska behöver inte betyda att man kan leva tillsammans. Tänker att det är viktigt att leva sann mot sitt varande. Det är nog då det blir enkelt. Kanske.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards