Alla inlägg den 5 september 2008

Av Linda - 5 september 2008 10:03

ha klarat av en utmaning, där jag mött massor med matchande tavlor och rensat ut, kommer en ny. Nåja, ny och ny ... väldigt gammal. Trodde jag klarat mig igenom den tavlan och att det var lugnt, men ... när utgifterna blir större än inkomsterna blir jag rädd. Det kan jag inte förneka.


Det sitter så mycket gammal skit i cellerna som dallrar igång av ekonomiska frågor så det är helt sanslöst. Ändå är jag verkligen inte särskilt orolig för det ekonomiska, i så fall hade jag aldrig vågat göra det jag har gjort. 


Men ... när jag har mindre att göra och fakturorna blir fler då känns det skakigt. Visst förstår jag att det handlar om matchande tavlor som antagligen innehåller bilder av otrygghet. Utmaningen ligger i att ta sig från den vetskapen till att sätta sig och sjunka in i Stillheten för att kunna byta perspektiv. Eller snarare; för att låta perspektivet byta sig självt. Så att jag kan hämta energi och inspiration och se vad som kan ske, istället för att förstelna av rädsla och oro inför framtiden.


Så det är vad jag ska göra just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards