Direktlänk till inlägg 26 maj 2010
har läst miljökunskap i skolan. Där har han lärt sig att det redan är för sent. Miljön är åt skogen och det finns inget vi kan göra åt det. Hoppet är ute.
?
Känns inte som en bra grund att ge gymnasieelever. Vore det inte bättre att skapa samhällsengagemang, dela med sig av lite glöd, hopp och framtidstro?
Vore det inte bättre att skapa en känsla av att det finns något att göra för den som är intresserad och att möjligheterna är många om man vill förändra?
Kunde man inte engarera eleverna så att de får tänka till och göra något aktivt med hjälp av deras idéer?
Borde kanske själv prata med skolan ...
jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...
Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda. Men det är enkelt att förändra ...
är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...
I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ... Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring Bara i nuet finns verkligheten närv...
bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 | 5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 | 25 |
26 | 27 |
28 |
29 |
30 | |||
31 |
|||||||||
|