Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Fick en

Av Linda - 11 december 2008 09:29

fin kommentar av Svante häromdagen. Kände igen mig i den, och efter några dagar "djupnade" den eller hur man ska uttrycka det. Det var det han sa om att bli missförstådd.


"När jag lär mig att fullt ut acceptera känslan av att vara totalt missförstådd kan jag fortsätta att kommunicera "min sanning" i full visshet om att det finns INGENTING jag kan göra för att styra om jag ska bli förstådd eller inte. Men själva akten att kommunicera min egen sanning blir då tillfredsställande i sig - och förmodligen kommer jag allt oftare att bli förstådd... "


Jag insåg att det är lätt att blanda ihop det jag tar upp med andra, det jag betraktar som ett "problem som är till för att lösas", med den känsla som kommer när jag blir kapitalt missförstådd.Det blir en mix av olika känslor och till slut är jag lost i en känsla som jag inte själv riktigt känner igen mig i. 


Men det är två helt olika saker.  Det ena handlar om det jag upplever som min sanning som jag vill kommunicera, det andra handlar om känslan av att inte nå fram. 


Tack igen, Svante!


:-)

 
 
Svante Odmark

Svante Odmark

11 december 2008 16:05

Varsågod, Linda! :-)

/Svante

http://visavagen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards