Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Besvikelse

Av Linda - 16 december 2008 23:05

är ingen känsla jag vill kännas vid.


Ändå har jag i dagarna fått klart för mig att jag har, eller har haft en känsla av besvikelse hängande i hasorna, i kanske hela mitt liv.


Absolut inte på ett medvetet plan. Det har suttit långt, långt inne och djupt ner.


Besvikelse är en känsla jag kopplar ihop med bittra damer och bedragna herrar.


Jag är bra, för att inte säga väldigt bra, på att se möjligheter och lösningar på saker och ting. Jag är helt klar över att vi väljer våra perspektiv, att vi väljer hur vi betraktar vår omgivning. Så ... vad kommer det sig att jag har haft en känsla av besvikelse med mig?


Jag tänker att det är den gamla, omedvetna tavlan som gjort att jag målat tavla efter tavla med ett liv som inte varit helt lätt, som inte är ett enda stort flöde. De möten jag har haft i livet har ofta varit möten som bevisat för mig att det är rätt kämpigt ändå, trots allt ... och det fast att jag på ett medvetet plan är övertygad om motsatsen.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards