Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Att vara människa är

Av Linda - 18 april 2008 23:50

märkligt. Igår vaxade jag benen. Man kan verkligen undra varför jag gör det frivilligt. Vad är det som får mig att lägga mig på en bänk och få varmt vax på mina ben för att sedan med en snärt rycka bort det? Så att alla mina hår följer med?


Jag tittar på mig själv utifrån och inser att det är helt vansinnigt. Men så gör människor. Kanske är det därför jag gör det också.


Hur uppstod modet att kvinnor inte skulle ha hår? Jag tycker att det är jättekonstigt. Och hur kunde JAG gå på det? Men jag orkar liksom inte stå emot ...


Och när jag sedan tittar på mina nyvaxade, alldeles släta ben, så tycker jag att dom är riktigt snygga.


Jag skakar på huvudet åt mig själv och inser att jag med öppna ögon gått på en jättebluff, nämligen den att jag skulle vara en finare människa med ben utan hår. Det är verkligen, verkligen konstigt. 


%-)  

 
 
Ingen bild

Manne

19 april 2008 21:56

%-) var nog (ut)rycket på mitt ansikte när jag läste detta.....det trodde jag nog inte...eller trodde jag nått alls egentligen. Nä, har inte ens funderat på det.
Inget är väl mindre naturligt än något annat.
Det är inget fel i att känna sig len....eller något konstigt att tycka att de är snygga...??
Häng inte upp sig på detta nu.

Men konstigt, ja, eller inte.....:)

 
Ingen bild

Alexandra

21 april 2008 07:25

Det finns mycket som är konstigt här i världen ... om man tänker efter ...

:-)

 
Ingen bild

Manne

21 april 2008 17:52

Ja....som att skrapa bort lite gummiklegg på en papperslapp och tro att man skall finna lyckan....
...och det faktum att man känner som en vinnare när det står tjugofem på tre ställen....
*skakar på huvudet*

 
Ingen bild

Alexandra

21 april 2008 19:55

"nickar ivrigt" just det, visst är det konstigt!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards