Alla inlägg den 16 november 2008

Av Linda - 16 november 2008 14:22

fungerar länken i det tidigare inlägget. Jag är inte helt klar över vad jag gjorde för fel innan eller vad jag gjorde rätt när det väl fungerade.


Men jag lär mig väl så småningom att göra rätt direkt, vare sig jag förstår eller inte.


Tipsar om en kvinna till, som är fascinerande, medan jag ändå håller på.


Emelie Cajsdotter, hon har skrivit böckerna "Zander och tiden" och den nyutkomna  "Kungens alla hästar".


En kvinna som verkligen lyssnar på sitt inre, eller kanske det sanna yttre? och tar det på allvar utan att på något sätt bli flummig. Tvärtom, hon verkar mer jordnära än många "vanliga" människor jag känner. Hon talar med djur. Har arbetat med det i många år och har hjälpt många djur. Och människor.


Hennes bejakande av sitt inre, sina drömmar (konkreta, på nattendrömmar) har lett henne till resor världen över, bla Jordanien, där hon har arbetat med det kungliga stallets fullblod. Och på ett lite drömskt och ändå klockrent sätt, berättar hon sin historia för oss i "Kungens alla hästar".


Den handlar om möten med djur och människor, och att hitta svaret på om det är möjligt att leva utan hierarki.


http://www.tv4.se/1.283438?videoI


Här är en intervju med henne på tv 4 . Sök på Emelie Cajsdotter.


Tack, Emelie, för att du finns!


:-)



Ovido - Quiz & Flashcards