Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Linda - 14 juni 2008 11:52

att det inte finns mycket energi till bloggen just nu ... det pågår mycket, jag undersöker mer och mer vad det innebär att förändra mitt perspektiv på djupet.


Har funderat över vad verklig förlåtelse innebär. Begreppet har varit luddigt. Javisst, jag kan väl förlåta, jag kan väl strunta i kränkningar, övergrepp, missunnsamhet, grinighet och girighet, jag kan bortse ifrån hot och skuldbeläggande. Men är det förlåtelse? Är det vad som kan förändra allt och hela relationer och sårigheter i själen?

  


Jag har tänkt att jag ska förlåta misstag. 


Men grejen är att förstå att misstaget aldrig har skett. Att inse att det bara var en del i min illusion. Att sannningen ligger mycket djupare än det jag har sett, och det jag såg var inte sant.


Befriande men utmanande.  

Ovido - Quiz & Flashcards