Alla inlägg den 13 april 2007

Av Linda - 13 april 2007 23:25

är det nu. Känns som jag behöver komma ikapp efter att jag var sjuk en vecka. Föredraget gick bra,tror jag. Men det kom bara tre stycken. Jag är inget känt namn och solen strålade, arrangören sa att det var anledningen. Jag vet inte, men vi hade det väldigt trevligt och jag fick berättat det jag ville, på det stora hela.Förr kunde jag få jätteångest efter ett framträdande, men idag har jag bara anat som en skugga av ångest som ibland dragit fram i hälarna på mig. Det har räckt att jag påmint mig om att det bara är en fantasi jag har som skapar den ångesten, för att den skulle försvinna. Ångesten har alltid handlat om att jag inte skulle vara tillräcklig för vad jag företar mig, Tillräckligt bra, god, klok, snäll, duktig, ödmjuk och så vidare i all oändlighet. Totalt okreativt, men ändå så starkt har det varit. Kanske är det brutet nu. Kanske var det bra att det bara kom tre till föredraget. Så fick jag träna på att vara sann med mig själv inför andra. I lite mindre format, liksom.Ska inte fastna här nu, mer jobb imorgon och viktigt att komma i säng i hyfsad tid ...Godnatt, dröm bara vackra drömmar!

Ovido - Quiz & Flashcards