Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Tänker mig

Av Linda - 30 juni 2008 09:44

illusionen vi lever som en väv. En väv av energitrådar som bildar livet här. Vi är komprimerad energi och allt runtomkring oss som vi inte ser men som ändå styr oss är inte lika komprimerad energi. Allt vi ser är komprimerat. Allt vi inte ser är det inte. ?


Så slog det mig i fredags, på väg till en meditationskurs, att energi är känslor. Vi bygger upp vår värld med hjälp av känslor. Vi väver vår värld med hjälp av känslor. Det är känslorna som skapar kluster av föreställningar som ibland gynnar oss och ibland slår undan fötterna på oss. Till och med jag, som människa, är något skapat utifrån känslor. Mina förfäder har vävt en väv där jag är en naturlig del, där det är självklart att någon som jag föds.


Men jag som kommer hit till den förberedda väven är bara ljus. Och ljuset kan förändra allt. Det kan genomlysa illusionen. Eller inte.


Så tänker jag att allt jag gör påverkar illusionens väv. Bara genom att leva väver jag vidare på den. Och varje val jag gör skapar nya trådar och nya mönster. Att se en film som bygger upp mig bidrar till en väv som blir lättare att leva i. Att göra motsatsen gör också motsatsen. Att äta på ett sätt som jag blir äkta glad av skapar en väv med möjligheter. Att möta människor kärleksfullt och förlåtande bygger en helande väv. Allt, allt jag gör påverkar. Inte bara det jag gör, utan också det jag tänker skapar i väven. Det är därför förlåtelse är så viktigt. Inte att förlåta det som har hänt, utan att förlåta så att jag kan inse att det aldrig har hänt, för allt är en illusion. Då bidrar jag inte till att göra illusionen verklig. Varje person jag kan förlåta gör att jag förlåter den aspekten i mig själv. Varje gång jag kan förlåta mig själv och komma förbi mitt självhat, så har jag förlåtit alla andra för de inbillade oförätterna.


Ju mer vi rensar från nedbrytande kluster desto lättare blir det att leva. Ju renare väven är desto mer kan ljuset bryta igenom.


Och till slut ...


:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards