Direktlänk till inlägg 20 april 2007

Känner

Av Linda - 20 april 2007 18:56

mig berörd idag. Inte minst på grund av ett samtal med en vän igår. Men också av ett samtal med en annan vän idag.


Att våga beröras är att leva. Att inte låta våra rädslor hindra oss från att öppna hjärtat. Att gå igenom smärtan och hitta kärlek ... i sig själv.


För smärtan är en illusion. Inte lyckan.


Någon kanske tänker att smärtan måste till för att vi ska veta vad lycka är. Tja, kanske. Jag säger inte emot. Men tänker att lyckan känner vi när vi når den, oavsett om den föregåtts av smärta eller inte. Lyckan är.


Bakom allt det där andra, den outsägliga sorgen, den totala förnedringen, den allt tillintetgörande vreden, finns den. Lyckan. Inte så lätt att se. Kanske inte ens så lätt att tro på. Men den finns där.


Längtan är en bra början.

 
 
Ingen bild

marie

20 april 2007 23:38

Du har så rätt min vän, även om det är så väldigt svårt att se just då, när det är!
Lyckan är verkligen, även utan smärtan eller sorgen. Men även sorgen kan vara utan lyckan! Längtan är en VÄLDIGT bra början!
Tack! Tänker...

 
Ingen bild

Em

21 april 2007 19:41

Tänker att lyckan kanske finns där, brevid, hela tiden, men att vi, beroende på hur vi mår och är, inte alltid kan se den??
Att kanske det går att nå den, närsom??

 
Ingen bild

Alexandra

22 april 2007 00:56

Ja, och vad skulle det egentligen innebära att se det på det viset? Det är så intressant för det vänder på allting.

Alldeles för trött för att skriva något över huvud taget egentligen, men kunde inte låta bli ... godnatt och dröm vackra drömmar alla ...

 
Ingen bild

Em

23 april 2007 18:13

Klart är att det vänder på allting.
Tänk vad det skulle bli, tänk vilka möjligheter vi skulle ha då.
Att hitta en nära väg till lyckan.
Men, är den så långt bort egentligen??
Hur göra för att inte låta illusioner komma ivägen?

Hur många är inte vi som sökt vägen till evig lycka?
Går det att nå den?
Och finns det inte en risk att det då blir som med andra saker i livet, när man alltid har dem?
Hur sätter man värde på lyckan då?

Ger dig lite att tänka på och ser fram emot nästa inlägg. .ler.

 
Ingen bild

Alexandra

24 april 2007 22:09

:-)) tack, ... det är bra att ha lite att tänka på ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards