Alla inlägg den 5 februari 2007

Av Linda - 5 februari 2007 23:11

kväll igen! Kort inlägg.Ska sova och har inget (eller alldeles för mycket) att skriva. Känner mig så tacksam för det här forumet och för alla som vill kommentera eller bara läsa. Har en bild av ... jag vet inte ... en slags undre värld, men som i motsats till den vanliga undre världen, är mycket friare och ärligare och mycket mer kravlös än den alldeles vanliga vardagsvärlden. Här kan tankar sås och växa eller dö. Och vilket som är lika bra.Friheten är storslagen. Godnatt alla underbara!

Av Linda - 5 februari 2007 15:21

i vårsolen, mellan jobben.Fick ett nytt perspektiv igår eller i förrgår på mitt obehagliga mail. Läste någonstans att det är bara mina tankar som bestämmer om jag kan bli sårad eller skadad av något som kommer utifrån.Det var som om jag bara behövde bli påmind. Fick ett helt annat perspektiv. Blev alldeles fri.Och nu pendlar jag. Håller hela tiden på och snuddar vid det negativa perspektivet, får styra upp mig och kommer tillbaka till det enkla och självklara. Och så, när jag inte är på min vakt så är jag där och smakar igen, på känslan av att vara en dålig människa, skam och skuld. Något inom mig nafsar mig i hälarna, något som vill ha mig tillbaka till att bli osynlig och värdelöshetsförklarad. Men än så länge kan jag stå upp för ljuset och kärleken och varken förkasta mig själv eller min missbrukande vän.I kväll är det meditation. Inte tonmeditation längre, vanlig meditation. Men det kommer att stärka mig så att jag inte ens behöver fundera över det här mer.Nu fortsätter dagen ...

Ovido - Quiz & Flashcards