Alla inlägg den 7 februari 2007

Av Linda - 7 februari 2007 23:25

idag, tur att jag jobbar hemma imorgon. Inte många behandlingar, vilket är bra för mig som behöver lite utrymme för mig själv, och sämre för ekonomin som är i behov av ett uppsving. Men jag tror det kommer. Kan nog känna ett litet pirr i magen vid tanken på ett eventuellt jobb just där. Och samtidigt ... är det för att jag blir smickrad som jag är lockad (som Fru Fundersam fick mig att tänka på)? Eller är det för att jag ville ha det jobbet för något år sedan eller två? Kanske för att jag tror att jag skulle ha något att tillföra?Men är det sant? Skulle jag verkligen ha något att tillföra i den gruppen som den ser ut idag? Är det fortfarande det jobbet jag ville ha då, hur mycket har dagens människor satt sin prägel på det och kanske förändrat karaktären på det? Och den som erbjöd det ... vad hindrade från att erbjuda mig det för två år sedan?Dessutom, att vara anställd innebär plötsligt att jag inte längre är fri att styra mitt eget jobb. Hur skulle det vara? Jobbet på skolan är speciellt på så sätt att man värnar om människornas individualitet där och snarare uppmuntrar det. Men på vinstdrivande företag är kulturen annorlunda. Vilket inte behöver vara fel. Men är det rätt för mig?Kan känna att en del av mig redan tackat nej. Medan en annan del av mig vill säga ja! Det kanske är feghet att säga nej. Men jag har ju alltid sagt ja till utmaningar, kan jag inte få slippa det nu?För mycket frågor. Jag ska ju skriva en bok. Det borde jag fokusera på. Tar ledigt från tänkandet tills i morgon. Godnatt, blinkar med trötta ögon, nu ska jag sova gott och drömma sött och önskar alla andra detsamma!

Av Linda - 7 februari 2007 15:29

kanske,eventuellt erbjudande om jobb igår. Sätter mig i en situation där jag behöver bli klar över lojaliteter till andra människor och lojalitetet till mig själv. Vad vill jag med resten av mitt liv?Eller kanske inte. Vad vill jag ha för inriktning, just nu, i mitt liv? kanske är en bättre ställd fråga. Vad behöver jag mest av allt för att må så bra som möjligt? Vad får mig att må bra?Mmmm, det känns som bra frågor att fokusera på. Hörs senare bloggen!

Ovido - Quiz & Flashcards