Direktlänk till inlägg 14 februari 2007

Glömde bort

Av Linda - 14 februari 2007 22:20

att gråta. Tonade lite istället, i bilen till mötet och det hjälpte. Funderade på vad som finns att göra. Till slut ringde jag polisen. Där fick jag reda på att det är helt ok att polisanmäla ofredande, vilket man kan kalla mail från en person som skriver under falskt namn och sedan fortsätter skriva trots att jag inte har något som helst intresse av att få mail från den personen. Bra att veta. Fortsätter det, är det den enda utvägen. Skönt också att känna att det finns något att göra, att jag inte är utlämnad. Jag är inget offer. Har mött den här typen av människor förut. Det är inte min sak att "frälsa" dem. Det spelar ingen roll vad jag säger eller gör, det kan alltid vändas emot mig. Bättre att inte säga något alls.Tre samtal från skyddat nummer ikväll, tur att jag inte varit hemma. Jag som ville tänka på kärlek! På meditationen i måndags talades det om en alkemisk relation mellan man och kvinna. En alkemisk relation mellan manligt och kvinnligt inom oss, till att börja med. Och sedan på det yttre planet. Och jag förstod plötsligt att det är ju det där jag hoppas på. En människa som vågar gå in i det gudomliga i kärleken och söka bortom det mänskliga. För i varje människa finns ljuset och drömmen är att få möta någon just i ljuset. Det är säkert ett jävla jobb, jag är medveten om det. Eftersom vi ändå är människor. Men ändå ... Men kärleken är oändlig och i den ingår inte bara partners, tvärtom, tänker man efter så är det fler barn, föräldrar, vänner, släktingar än partners. Och det är kärlek alltihop. Och att älska livet. Det är väl kärlek om något. Det gör jag, och det är nog huvudsaken.Säger en något desillusionerad hungägare, vars hund måste ha ätit något olämpligt, med tanke på hur det luktar i rummet. Godnatt, alla vackra, i morgon är det en ny spännande dag ...

 
 
Ingen bild

marie

15 februari 2007 01:24

Är så ledsen för din skull och känner med dig, känner din ledsenhet! Nä, jag har aldrig upplevt det du upplevt och hoppas slippa!!
Hur går det med polisanmälan? Hoppas det reder sig!
*kram*
Ja, kärleken är alla man har runt sig och som älskar en och som man älskar!

 
Ingen bild

Alexandra

15 februari 2007 08:28

Tack, marie, idag känns det annorlunda och mycket bättre. Visst är det märkligt att sådant kan hända, men värre saker har hänt. Jag polisanmäler inte om det inte går längre, förstår att det är en människa som inte mår bra det handlar om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards