Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Linda - 3 februari 2008 22:55

Jag hade över huvud taget inte tänkt på framtiden. Att leva framstod fortfarande som omöjligt. Jag kunde inte tala. Hade precis börjat resa mig ur sängen. Orkade ingenting. Ville ingenting. Och så planerar denne man för min framtid samtidigt som han utesluter mig ur sin! En man vill bestämma över mig! Utan att ens veta om jag är intresserad av att dela en framtid med honom. Varför trodde han att jag ville leva med honom? Och jag var totalt hjälplös, som ett spädbarn. Och lika stum. Två vilsna själar var vad vi var. Vi behövde båda hitta hem. Jag mindes min dröm. Jag behövde hitta mitt hjärta. Och han behövde hitta sitt.

Det är sant att jag kommit att älska honom. Han hade mitt i min smärta och rädsla lyckats öppna mitt hjärta igen. Och han älskade mig. Vi var inte bara vilsna, vi var syskonsjälar. Men i min värld dog alla jag älskade en våldsam död.

Goda Gudinna, så förvirrande allt var! Jag längtade verkligen tillbaka till den enkla tiden, till mina vänner, mina systrar. När jag inte behövde välja en man att leva med, när jag var fri och ändå hade män att vara med. När jag var betraktad som en fri människa oavsett känslor.  Och när jag inte blev stenad för vem jag var eller vad jag var.

- Så fort jag såg dig tillsammans med Joas, nere i byn,  förstod jag att du var en kvinna, sa han en dag. Han hade inte sagt något om att resa sedan han nämnde det första gången. Jag vet inte vad det är … om det är doften som röjer er. Jag har mött fler sedan Fatima dog. Kanske blev jag extra känslig då. Jag märkte också att det var något mellan er, dig och Joas. Fullkomligt livsfarligt i den situationen. Som tur är, är de flesta människor mest upptagna av sig själva. Funderar över vad andra ska tycka och tänka om dem. De ser inte vad som försigår omkring dem. Om man ska spela något man inte är får man aldrig tillåta sig att lämna spelet. Inte för något i världen. Man måste stänga sitt hjärta. Ingen kärlek kan vara tillåten. Hans röst var vass. Hans ögon hårda. Kändes som ett råd i senaste laget. Jag förstod att det handlade om honom och hans känsla av skuld.




Copyright © 2008
Ovido - Quiz & Flashcards