Alla inlägg den 13 december 2006

Av Linda - 13 december 2006 22:24

ska jag skriva om ikväll? Fick underliga bilder igår innan jag somnade, har ingen aning om vad det kan betyda eller ens om det betyder något, men det var behagligt. Och det kanske räcker så?Har kommit fram till att jag arbetar för mycket. Men vet inte hur jag ska kunna dra ner på det och ändå kunna behålla huset OCH göra vissa förbättringar. Behöver verkligen fokusera på det jag vill. Men det är inte så lätt som jag tycker att det borde vara. Det finns nog en känsla kvar inom mig som handlar om att jag inte ska kräva mer än det jag har, o att jag har det bra som det är. Har levt i över femton år utan att veta om allt ska gå ihop sig och utan någon buffert. Jag är van vid det.Har tillit till att det fixar sig. Och det gör det alltid. Skillnaden är att nu är jag själv och ska klara alla utgifter och överraskningar på egen hand. Även om exet också levde utan buffert så fanns det i alla fall två inkomster. Så hur har jag det egentligen med min syn på ekonomi? Problemet är kanske att det intresserar mig så lite. Tror att man ska jobba med det hjärtat säger är det bästa. Då blir man både rik och lycklig. Men vad säger mitt hjärta? Jag tycker ju allt jag gör är roligt och inspirerande. Så ... vad vill jag mest? Jag vill skriva. Skulle vilja sitta och skriva hela dagarna, med små avbrott för diverse behandlingar ... mmmm det skulle vara fint ... just det, jag ska ju kolla upp ett förlag ... Så får jag fortsätta att konsultera ILVL. Kanske kan jag hitta honom i det underliga landskapet som dök upp igår kväll? Det var mörkblått med silvermåne. Det var vid ett stort vatten ... med en ovanlig mjuk och dunig vass. Sötvatten eller bräckt vatten. Från vattnet höjde sig land mjukt rundat uppåt med en gräsmatta. Lite till höger låg ett vitt vackert hus med pelare. Det var också lite rundat och defenitivt ovanligt. Det fanns en känsla av New Orleans i luften, varför vet jag inte, men huset var inte amerikansk söder, även om det kunde påminna en aning. I huset fanns två människor som kom ut och gick ner mot vattnet. Jag såg bara vad som såg ut att vara deras aura. Där var så lugnt och så rent och stilla att det var en njutning. Vi får väl se om det kommer en fortsättning ikväll ...Godnatt Blogggen ... o alla andra ...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards