Alla inlägg den 23 december 2006

Av Linda - 23 december 2006 18:27

ha hänt med bloggen för jag kom inte in. Och det var nog tur för efter födelsedagskalaset (som var sonens) borde jag gått och lagt mig och inte suttit vid datorn. Det gjorde jag inte heller ... men anledningen var att jag inte kom in ...Har ett "hål" i julen och kan ta igen mig en aning. Är visst inte färdig med det jag ska göra, men är själv och njuter i fulla drag. Barnen är hos sin far och kommer imorgon kväll. Jag ska fixa iordning ett extra rum för juldagen och städa efter igår. Imorgon ska jag handla lite så det blir ingen sovmorgon.Kan tycka att julestöket och kalasandet är sköna avbrott i tankarna om framtid och nutid. Men känner när jag väl blir ensam hur jag på en nivå skriker efter utrymme för mig själv. Talade med en vän idag om vad självförverkigande är/kan vara. Hon sa att i slutändan är det väl att vara regissör för sitt eget liv. Det är märkligt att jag så fort jag har nått en balans i livet börjar titta mig omkring och undra vad jag ska göra nu? Det här är inte allt, jag är inte "färdig".I slutet av månaden ska jag, trots ekonomin, hälsa på min vackra vän Leah. Hon utför healingsessioner och har haft stor betydelse i mitt liv när det varit som mest kaotiskt. Den här gången vill jag titta närmare på annnat än smärta och sorg. Det känns skönt att jag ska dit. Behöver den dosen av Ljus för att kunna hålla kursen i mig själv. Vet ju att julstöket också tar en massa fokus från den inre balansen. Fick massor med julmusik av sonen igår och blev jätteglad. Tycker nog lika mycket om julstämningen som dottern gör, fast det i så många år var förknippat med ångest, stress och prestation. När jag nu tänker tillbaka på det fattar jag inte att jag kunde ha det så, och till vilken nytta? Men med en fd som inte kunde/ville ha det på annat sätt så var det på den tiden svårt för mig att förändra. Jag hade det antagligen så för att jag inte kunde ha det på något annat sätt. När jag var kapabel till att förändra gjorde jag det. Det är tyst och stilla i huset. Hunden sover på soffan. Granen (otroligt vacker) lyser i hallen. Det är perfekt.Granen förresten ... vi blev lovade att få ta en gran i skogen av en släkting. Barnen ville absolut göra det i förrgår. Jag hann inte gå med innan det blev mörkt så de fick gå själva. Och kom tillbaka med detta praktexemplar. Det var bara det att de hade tagit den på granplanteringen, bredvid skogen. Hmmm. Det var inte riktigt meningen, förstås. Bristande kommunikation. Nåja, gjort är gjort och granen är snygg. I värsta fall får jag väl betala den.Julens budskap berör mig. Tycker om att tänka på Ljuset som kommer i juletid. Det är vackert.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards