Alla inlägg den 15 december 2006

Av Linda - 15 december 2006 23:35

i avslappningens tecken, vill jag bara säga att jag, precis som La dolce vita, inte heller kan kolla in alla bloggar jag skulle vilja kolla in. Tiden räcker inte till. Dessutom har jag inte lärt mig att svara på inlägg på min egen sida. Jo, en gång har det lyckats, men jag minns inte hur jag gjorde. Jag tänker att jag kan lägga detta till min kravlista på mig själv, att lära mig och att hinna, men jag vägrar detta. Var och en får helt enkelt vara säker på att jag läser och tacksamt tar emot varje inlägg. Och ibland lyckas jag svara på ena eller andra sättet. Fru Fundersam undrade om de två som går från huset i min vision är delar av mig själv, och jo, det tror jag att det är. Det är bara några månader sedan jag till fullo lyckades integrera min maskulina och min feminina sida i mig själv. men sedan dess har dessa båda samarbetat bra i den helhet som är jag. Kanske är det därför jag är färdig att gå vidare till nya äventyr i mitt liv. Vad jag vill:Göra världen till en bättre plats att leva på . Inte vara rädd för att bli ekonomiskt oberoende. Träffa en kärleksfull och god medmänniska att ha som vän och älskare.Idag finns det inga tänkvärda tankar i min blogg. Jag är trött och har ont i ryggen. Typiskt tecken på att jag behöver vila och/eller förändra något i mitt liv. Hade förresten en lustig upplevelse idag! Skulle möta en alldeles ny vän, som jag känner är en speciell människa. Hon hade glömt sina regnbyxor i min bil. Vi skulle ta en kopp te på ett fik. När jag kom dit satt en annan kär vän där med henne ... och min speciella utmaning som var med på min meditation i söndags! Och plötsligt satt vi fyra kvinnor där. med gemensamma intressen (världens andliga växande, kan man väl säga) och det kändes alldeles underbart befriande. Min "utmaning" känns nu alldeles avslappnad och som en syster, mer än som en ... förälder. Det är så speciellt att ha sådana vänner där vänskapen knyter en samman på ett alldeles speciellt plan. Jag är såååå tacksam för det.Nu ska jag ramla i säng. Tunnbrödsbak i morgon! Godnatt, alla vackra människor!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards