Alla inlägg den 31 december 2006

Nu

Av Linda - 31 december 2006 18:55

är det NYÅRSAFTON. Yes. Ska strax iväg till några kompisar för en stilla middag. Dottern har kört ut mig och jag ska sova över borta för hon har nyårsmiddag. Lax och pressad potatis med citron o limesås. Hon är verkligen engagerad. Kan inte komma ihåg att jag var sådan. Det är så roligt att se. Nytt år. Spelar det någon roll? Har nog inte tyckt det förut. Men de sista åren har jag ändrat mig lite ... det finns något symboliskt viktigt i att lämna något gammalt för att kunna ta emot något nytt. Tror att ritualer är viktigare än man kanske vanligtvis tänker sig. Påverkar oss mer än vi tror. Nåväl, jag önskar alla ett verkligt underbart gott Nytt ÅR!!!

Av Linda - 31 december 2006 00:50

det är i alla fall sex personer som röstat. Det är jag glad för :-)

Av Linda - 31 december 2006 00:40

min omröstning har inte varit av större intresse. Jag som tycker att det är så spännande att tänka sig amazonerna och bakgrunden till varför de fanns. Jag kan tänka mig att sådana samhällsuttryck (som amazonerna) kan ha kommit till vid ett stort skifte i världsuppfattningen, när man övergick från att tillbe kvinnliga gudomligheter för att istället vända sig till manliga. Från matriarkat till patriarkat. En del av följderna borde ju rimligtvis bli att i alla fall några försöker motsätta sig nyordningen och istället skapar egna samhällen för att försvara det gamla. Ett patriarkat innebar troligtvis försämringar för kvinnan och förbättringar för männen. Jag tänker att det tog några tusen år innan det var totalgenomfört. Det är ruskigt spännande att skriva om det. godnatt, dröm vackert och älska mycket ...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards