Direktlänk till inlägg 29 december 2006

Fredag kväll

Av Linda - 29 december 2006 17:38

och räkningarna ska betalas. Drar på det in i det längsta. Men jag har i alla fall fått in pengar så att det mesta ska nog kunna täckas. Fick in jättemycket förra månaden, enligt mitt mått, men det var sådant som redan gått åt till marknadsföring, så jag fick i alla fall ta till extrareserven ... känns lite surt. Men det sägs ju att det är bra att vara synlig när man är egen företagare. Vet inte om jag vill vara synlig. Det bästa hade varit om folk hade kommit ändå. I en jämn lagom ström. Idag kom den unge mannen som skriver en bok fram till mig igen och satte sig för att prata. Han är väldigt trevlig. Varför ska jag ha en fråga i bakhuvudet som säger, vad vill han mig EGENTLIGEN? Han kanske helt enkelt vill prata. Början på hans bok hade han lagt ut på nätet, men jag kunde inte komma åt den när jag skulle kolla. Det bekymrade honom väldigt. En kompis till mig var här och vi tog en hundpromenad. Det är skönt med vänner som är lika ... knepiga ...? som jag är. Det blir så ansträngningslöst. Hon står också i startgroparna för att skriva. Och har gjort i ett antal år. Ändå är hon en så kallad "riktig" skribent. Kan sin sak. Nu ska jag skärpa till mig och ta itu med räkningarna.

 
 
Ingen bild

La famiglia

30 december 2006 17:00

Är det du eller din lika knepiga komis som har hund? Jag har en svag känsla av att det är du. Riktigt? Vad har du i så fall för hund? Och appropå knepiga människor kan jag inte låta bli att tänka på vad en sommarpratare från förra året sa. "De som inte har hund tror ibland att vi hundägare är lite konstiga. Vi som har hund, vi vet!"

 
Ingen bild

Alexandra

30 december 2006 18:57

:-) Vi har hund båda två ... min är mamma till hennes. Det är en alldeles speciell sort; jag hade min hunds mormor (en fantastisk hund, korsning mellan collie och golden)och hennes morfar (korsning mellan flatcoated och lab). Ungefär den blandningen har fortsatt. Och har gett upphov till min hund som konstigt nog ser ut som en border collie. Lite grann. Kanske ska försöka lägga in en bild? Får fundera på det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards