Alla inlägg den 3 januari 2007

Av Linda - 3 januari 2007 23:53

att i morse när jag åkte till jobbet (fast jag inte behövde åka så tidigt) så kliade jag mig i ögat. Tråkigt nog var det tandkräm kvar på fingret. Det var ingen höjdare. Hela dagen har ögat känts konstigt. Men det är nog bara jag som har märkt av det. Godnatt igen

Av Linda - 3 januari 2007 23:14

ingen vila idag ... om man inte räknar att sitta vid datorn som vila. Känns som om jag gjort mig bäst i en grotta någonstans. Är inte alls intresserad av att tala med människor. Vill bara sitta och häcka. Precis som det ska vara. När saker och ting pågår inom en så ska man bara vara, och gömma sig lite för världen. Fast det är inte så lätt. Möjligtvis borde jag se till att få massage. Det är viktigt att bli berörd fysiskt när man säckar ihop, eller när stora saker händer inombords. Eller om man är deprimerad. Det gör att man känner sig levande. Man blir bekräftad på ett bra sätt, utan ord. Finns inga krav, det är bara att ta emot. Stärker också de fysiska funktionerna som gärna vill fallera när man mår dåligt. Stärker magfunktionerna, andningen, cirkulationen och höjer oxytocinet. Oxytocinet är det som gör att man mår bra. Allvarligt talat, det borde vara lag på att alla skulle ha tillgång till positiv beröring minst en gång i veckan. Massage borde vara lika självklart som skolmat och bussar. Det stärker förresten immunförsvaret också. Skönt att jag ska jobba hemma imorgon.Skönt att jobba över huvud taget. Glömmer allt tungsinne då.Ska jag gå på blinddate på lördag? Orkar jag det? Men om inte jag ser till att det händer saker och ting här i världen vem gör det då? Aha, jag ska naturligtvis fråga ILVL ... det får bli kvällens uppgift om jag inte kan somna. Godnatt alla vackra!

Av Linda - 3 januari 2007 11:13

inte så lätt att komma igång med jobbet igen ... Vaknade sex, gjorde mina morgonritualer för att få en bra start, var framme när jag skulle, kvart i nio. Då ser jag att alla behandlingarna ligger på eftermiddagen! Jag skulle ha börjat kl ett ... Nåja, då klarade jag av lite ärenden på morgonen istället och åkte sedan hem. Nu är frågan om jag ska hinna vila en stund innan jag ger mig iväg? Kan i alla fall hinna få iväg en faktura och betala några räkningar som det nu kommit in pengar till. Det är räkningar som jag använt xtra sräckolin på på, fniss. Egentligen skulle jag kunna tänka mig att åka till ett varmt land och ha semester en två, tre veckor till ... ska nog lägga till det på önskelistan på hur mitt liv ska se ut.

Ovido - Quiz & Flashcards