Alla inlägg den 23 januari 2007

Av Linda - 23 januari 2007 22:34

så gärna skriva något ... blir så rasande inspirerad av allt jag läser här. Fru Fundersam skrev för ett tag sedan ett inlägg som jag tänkt på lite grand, från och till.Apropå new age och kristendom."Samtidigt påstår massor av svenskar att de tror på något slags högre väsen,alltså en form av privatreligion som man sköter hemma på kammaren. Hur blev det religiösa- som genom historien fört människor samman - till vars och ens privata ensak?"Det kittlar min hjärna, höll jag på att skriva, men jag tror snarare att det kittlar min själ eller min ande, när jag läser det.Jag undrar: Hur har religion över huvud taget kunnat bli något som ska skötas gemensamt av en stor grupp människor när det är så personligt?Detta är så spännande att tänka på och tala om att jag inte kan fortsätta nu, eftersom det är alldeles för sent och jag måste gå och lägga mig i tid (ja, just det!), men nu har jag tagit upp det och hoppas att jag ska har utrymme imorgon att fortsätta min tankegång om detta.Godnatt alla vackra och härliga!

Ovido - Quiz & Flashcards