Alla inlägg den 17 januari 2007

Av Linda - 17 januari 2007 22:37

att skriva minst ett inlägg om dagen. Måste fråga mig om det är en fix idé eller en bra rutin. Det är lätt att fastna i idéer om vad som är bra eller dåligt. Har inget särskilt att skriva om idag. Mer än att det varit en fin dag, trots att jag inte var hemma förrän vid åtta-tiden ikväll. Ändå kan jag inte påstå att jag är så väldigt trött nu. Märkligt. Har det att göra med det som hände i ryggen? Det visar sig nog. Eller kanske har det att göra med att jag fick akupunktur och massage idag! Det var ljuvligt! Det är som att bli drogad utan någon som helst bieffekt, ja, utom positiva effekter förstås. "Fastnade" i en äldre kvinnas ögon idag. Tänkte på annat och blev stirrande på henne när vi gick emot varandra. Hon hade vackra ögon. Så log jag lite, kanske för att ursäkta mig, och hon sprack upp i ett leende som gjorde mig glad. Det kändes så bra, som ett riktigt möte, fast vi inte sa ett ord till varandra. Mitt hjärta är stort ikväll. Fullt av en känsla som jag vill kalla kärlek. Men jag skulle också kunna kalla den för tacksamhet eller glädje. Det bara svämmar över och rinner ut. Antar att det bara är att släppa på, finns ingen anledning att hålla igen. Idag har jag en bra relation till mig själv.Godnatt, sov och dröm vackert ...

Ovido - Quiz & Flashcards