Direktlänk till inlägg 28 januari 2007

Tala om

Av Linda - 28 januari 2007 00:02

intensiv dag! Först jobb och sedan 50-års kalas som började redan kl 5 på eftermiddagen. Knytkalas och uppträdande. Det fick bli en potatissallad och så fick jag göra iordning ett presentkort på en behandling. Mycket att göra på den lilla stunden mellan jobbet och festen. Gudskelov var bilen jag fick skjuts med sen så det blev en kort "powernap", annars vet jag inte hur jag skulle orkat.Kul med kalas. Kul också att se hur olika det kan vara. Personen som fyllde år idag är inte ett dugg intresserad av alkohol och det sätter sin prägel på festen, även om det förekom både vin och öl. Men det var mycket uppträdanden av alla de sorter. En del dikter, en del sånger, musikuppträdanden, och eurytmiframträdanden. Ja, det är verkligen häftigt att se hur olika det kan vara och ändå vara kul!Hmmm ska kanske börja fundera på om jag ska ha en femtiårsfest ... har några år på mig. Hur skulle den se ut i så fall?Nu är det sent igen och jag är trött, igen.Godnatt alla vackra människor!

 
 
Ingen bild

La famiglia

28 januari 2007 01:17

Eurytmiframträdanden? Jasså du rör dig i såna kretsar. Spännande. Låter för övrigt som om det var en underbar fest. På min 40-årsfest hade jag trolleri och ett av Sveriges bästa bluesband som underhållning. Det var inte heller dumt

 
Ingen bild

Alexandra

28 januari 2007 13:59

Låter som du hade en underbar fest! Min 40-årsfest var också toppen, precis som jag ville att den skulle vara. Då tänkte jag att det var det tillfället i livet och jag skulle aldrig mer ha en sådan fest ... men nu kanske jag börjar ändra mig. Ett bluesband kanske inte vore så dumt? Hmmm

 
Ingen bild

La famiglia

28 januari 2007 21:19

Tala om vad för blues du vill ha så ska jag tipsa om lämpliga band.

 
Ingen bild

Alexandra

28 januari 2007 21:42

Åh ...jag gillar Aretha Franklin, Diana Krall, Norah Jones, Viktoria Tolstoy, Rebecka Thörnquist ... i bluesfacket. Men också svängigare, råare blues. Men jag är ju så dålig på att komma ihåg namn. Tyvärr.

 
Manne

Manne

28 januari 2007 22:16

Varför vänta med en hejdundrande fest?

Dra av den redan iår, och gör nått för bara dig på en jämn födelsedag.

Eller?

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alexandra

28 januari 2007 23:11

Hmmm ja varför inte? Nåja, inte i år förresten, fyller snart, men för övrigt är det ju ingen dum idé ... ska fundera på det :-)

 
Ingen bild

La famiglia

29 januari 2007 00:37

Hmmmmmm, du skulle nog behöva gå min Bluesmusikcirkel i morgon. Aretha Franklin kallar jag soul, Diana Krall och Nora Jones för popjazz eller jazzpop, Viktoria Tolstoy är väl jazz, och Rebecka Törnquist vet jag inget om, men jag tror inte hon är välkommen på Göteborgs Bluesparty. Näe, vi snackar Blues, smuts, rännsten, skit, Muddy Waters, Little Walter, Elmore James, Holin' Wolf, Buddy Guy, Sonny Boy Wilimason, etc. Men tyvärr är de flesta utdöda så de är svåra att få till sin fest. Men den svenska Blueseliten går inte av för hackor. Titta i min omröstning och välj något. Jag kan förmedla kontakt.

 
Ingen bild

Alexandra

29 januari 2007 07:43

Jaha ... hmmm ja, ... ok, då ... ska kolla din lista igen ... säger Bluescats dig något?
undrar försiktigt
:-)

 
Ingen bild

La famiglia

29 januari 2007 10:25

Alltså jag ber om ursäkt om jag blev lite upprörd. Men jag blir lätt engagerad när det gäller Blues. Och framför allt blir jag upprörd när folk säger att Blues är sorgsen musik (men det är en annan historia) och när folk blandar ihop Blues och jazz. I synnerhet när de säger att de tycker illa om Blues och jazz, och tror att det är ungefär samma sak. Du för din del tyckte ju i och för sig att bägge stilarna är bra, så det är väl lite en annan sak. Men rent musikaliskt är det en milsvidd skillnad mellan Nora Jones och Howlin' Wolf och Roffe Wikström. Men därmed absolut inget negativt sagt om jazz.

Bluescats? Nix, har aldrig hört talas om dem. Men internet säger att det är ett band från Linköping, och dom kanske inte har nått så långt utanför Östgötaslättens gränser ännu. Men hemsidan ger sken av att det i alla fall liknar Blues.

 
Ingen bild

Alexandra

29 januari 2007 15:08

Inte behöver du bli upprörd! Jag vet ju vad jag gillar, vad det än kallas och det är väl huvudsaken? Har lyssnat en del på de gamla godingarna från 40 o 50 tal. Men allt går i perioder. Bluescats vet jag faktiskt inte så mycket om, har fått ett par skivor bluesmed dem. Enkelt och svängigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 7 augusti 2012 13:28

jaget bortom vanan att känna jaget bortom känslan   Att förstå centrum förbi linjerna av årsom gått år som format och skapat det jag kanske en gång trodde var jag   Men jaget är upplöst i trygg förvissning om att det bortom bortom ...

Av Linda - 27 januari 2012 23:54

Jag möter människor som säger sig vilja förändra sina liv. De är missnöjda och vill ha något annat. En del har tänkt till och säger sig veta vad de vill ha, andra påstår att de bli glada bara allt var annorlunda.   Men det är enkelt att förändra ...

Av Linda - 9 november 2011 22:43

är konstig. Här sitter jag vid min dator en hel kväll, fast jag har ett liv att leva ... Det är som om jag väntar på att det ska bli roligare, men det blir det inte. Det är ju ändå bara en dator jag sitter vid. Det roligaste i kväll var när jag träna...

Av Linda - 11 oktober 2011 21:48

I tanken lever tron att sedan ska jag ... sedan kommer dom ... jag minns när ... då var det ...   Men tanken har ingen substans tanken har ingen mening tanken har ingen verklighetsförankring   Bara i nuet finns verkligheten närv...

Av Linda - 13 september 2011 21:21

bli alldeles knäpp av att se alla rubriker om politiker som avgått med hela sin lön kvar resten av livet, samtidigt som de jobbar fullt på ett nytt jobb. Eller koncernchefer med fallskärmar på hur mycket som helst. Eller vinster på poker, triss eller...

Ovido - Quiz & Flashcards